Måndag

Blev en lite längre dag idag än vad jag trott men jag har inte alls haft en tråkig dag! Förutom frukosten så började jag dagen med att göra "daddelballar" innan jag gick till Iksu för ett träningspass. Ben. igen..! Fick sällskap av Hanna också, inte helt fel det! Därefter for jag hem för lite lunch innan jag rullade till stan för lite ärenden. Köpte även med mig en t-shirt men jag visar den imorgon! Sedan for jag förbi stallet och hämtade lite grejer och gav även Raspen lite hö innan jag cyklade hem igen. Väl hemma väntade ett mellanmål innan jag blev hämat av min morbror. Åkte med honom till Mickels och åt middag hos han och Camilla innan vi gick ut till stallet. Hoppade lite med George idag igen och idag gick de ännu lite bättre! Det tar verkligen stora steg framåt för varje gång! Idag fick han för fösta gången "hoppa" på en stor åttvolt. Tidigare har vi bara ställt upp hinder på långsidan och han har fått hoppat i följd. Så nu gjorde vi det lite svårare. Svårigheten med detta var att få med honom i svängarna då jag har lite svårt att komma åt honom ordentligt. Sedan kan har heller inte göra galoppombyten än så det gäller också att vara snabb med att bryta av till trav och sedan fatta ny galopp. Det var svårt men riktigt roligt! Idag kändes det som att han tyckte det var riktigt roligt att får göra något annat. Så både jag, ägare och häst var nöjd efter passet. 
 
For sedan direkt till Raspen och red honom. Han kändes hopplös i början, speciellt i traven. Men idag travade jag lite längre och fick efter ett tag lite bättre ridning. Han mjuknade lite och kändes mer fokuserad på mig än allt annat. Blev kvar i stallet till strax innan 23 och for då hem för dusch och lite fika. Nu ligger jag i sängen och är rätt slut efter ett benpass och två hästar. Men det är en härlig tröttnadskänsla efter en bra dag!
 
Alltså jag dör så söt denna bild är. Han ser ut som en liten shettis trots att han inte ens är ponny!

 

Ponnyplutten ;0)

Nä han är ju faktiskt en HÄST på hela 157 centimeter ;)




Kom ihåg mig?