Tävling i Sikeå!

Sådärja. Har nu avklarat min första tävling på flera månader. Det var riktigt skojigt och väldigt lärorikt. Red först en clearround. På framhoppningen kändes han riktigt fin och hoppade mycket bra. Tjoho tänkte jag och galopperade inte alls igång honom inne på banan så vi gjorde dagens onödiga stopp. hoppade ettan,tvåan,trean. Sedan var fyran till femman en orelaterad linje på lite böjt spår. Han blev då lång emellan och jag hittade verkligen inget avstånd till femman så vi stoppade där. Sedan hoppade vi klart de sista hinderna. Eftersom detta var en clearround fick vi direkt prova igen. Men vi gör då exakt samma sak igen, fast vi hoppar alla fram till femman, samma problem. Men denna gång for jag ner i backen. 
 
Klass nummer två var en vanlig klass.Dock började det regna lite.. Nu var min "jobbiga" linje hinner nummer två och tre. Planerade nu nog att ta en ordentlig halvhalt efter fyran och sedan rida på. Funkade kanon. Men då när vi klarat det så skulle vi direkt vända mot fyran vilket var en ganska ordentlig sväng. Då halkar Raspen till och jag hinner verkligen inte alls komma tillbaka till tempot så vi fick ett stopp där. Men sedan rullade resten av banan och jag tycker absolut inte att det där gjorde något. Jag känner mig nöjd! Speciellt över att jag fick till den där linjen. Detta vart alltså en mycket bra träningstävling. Nu fortsätter vi träna på allt detta hemma så återkommer vi nästa tävlingssäsong! 
 
Bjuder på sista delen helt enkelt!
 

Såg ju superfint ut:):)




Kom ihåg mig?