om ridpasset igår (blev mycket längre än jag trodde..)

For till Hippo igår efter maten med mamma för markarbete. Tog fram sockerbitshinder. Ville bara känna av honom, känna hur han känns och träna öka/minska mellan hinder. Plockade fram tre studs och även två hinder med 20m emellan. 
 
Red fram som vanligt i alla gångarter och kände direkt att han var pigg. Sen rullade jag lite på volt över ena sockerbiten. Blev lite ofokuserad då han gärna ville iväg lite medan jag verkligen ville jobba igenom honom. Sedan red jag på linjen. Eftersom att dem är så låga så var 6 galoppsprång normalt. Så jag red först på det i båda varven, därefter bestämde jag mig för att låta han få ta ut stegen så då red jag på 5. Buskul tyckte han och efter det stannade han av, blev stor som ett höghus och lät som ett ånglok. Han såg visst en annan häst( säger ju det, har inte helt sig själv, fast på ett positivt sätt). Så tänkte jag att jag skulle se att han verkligen lyssnade tillbaka också så då bestämde jag mig för att rida på 7 galoppsprång. Till min stora förvåning satte vi det också innan vi rullade lite lätt på studsen. 
 
Visst vet jag att vi egentligen inte gjorde någotspeciellt sådär. Men linjer är något jag måste träna på. Men det var just det, hur ovanligt mycket han själv tog tag i hindrena. Hur pigg och glad han var och hur mycket enklare allt blev då också. Men framför allt roligare! Så nu tänker jag spara denna känsla. Mamma rider idag och han vilar imorgon. Så laddar vi för Emmaträningen i helgen!
 

Lycka till på träningen i helgen.. Och ha kul!!




Kom ihåg mig?