En kommentar från hoppträningen i tisdags.

 Jag brukar alltid tänka efter innan jag skriver ifall det gått dåligt eller innan jag lägger ut ett klipp där det kanske inte ser så bra ut. Men jag gör det för att jag vill vara jag, jag vill inte ljuga och jag vill vara ärlig. Jag kan ju ändå inte ändra på var jag och Raspen ligger i utvecklingen just nu. Dessutom bloggar jag bara för min egenskull. För att kunna gå tillbaka och läsa och se hur jag utvecklas. Vad jag skrev att jag behövde träna på för ett år sedan och vad jag behöver träna på idag. Vissa saker behöver jag fortfarande träna på och vissa saker har jag blivit mycket bättre på. Därför kan jag inte beskriva med ord, känslorna som kommer fram när jag läste denna kommentar imorse. Kommentaren fick mig att inse att det faktiskt finns dem som förstår vad jag vill få ut. Att jag inte bryr mig om att tävla SM, jag vill bara känna att jag har roligt men ändå alltid lär mig något och tar mig uppåt. Det får ta sin tid helt enkelt. Tacktacktack!!
 
 
Jessica om hoppträningen igår: "Vet inte hur jag ska formulera detta nu och jag känner inte dig irl men måste bara säga att jag är impad av ditt sätt när det gäller ridningen! Du är ödmjuk och vet vad du kan och inte osv! De flesta hästmänniskorna är så kaxiga och går det dåligt skyller dom ifrån sig på annat, inte sällan på hästen, men så gör inte du - du vet vad du ska träna på och gör allt för att bli bättre! :D Synd inte fler hästfolk tänkte som du! Detta vart väldigt luddigt men hoppas du förstår nåt av det iaf! Keep up the good work!"
 



Kom ihåg mig?