Denna bild..

Alltså ni som aldrig ridit, ni anar aldrig hur svårt det är. både psykiskt och fysiskt. Du måste vara stabil i sitsen och ständigt helt fokuserad. Det första man får lära sig är att man bromsar hästen genom att ta i båda tyglarna, mer eller mindre beroende på hur bra hästen lyssnar. Vill du höger tar du extra i höger tygeln. När du sedan ska få hästen att gå så trycker du med benen mot magen och kära vänner, åter igen ni som inte har ridit, ni aaaaanar inte hur basic de är jämfört med vad som kommer senare. Hur otroligt svårt det är att göra en korrekt halt eller göra den där höger svängen. 
 
Men om du då vore utan dina armar att bromsa mer eller ben att driva med. Är det kört då? Nej tydligen inte. Bara dessa två rider så mycket bättre än mig, fast än att den ene är utan armar och den andra benen. Jag kan helt klar rida utan armar men då skulle ju hästen jag red helt kunna ta allt i sin egen takt och jag skulle bara åka med. Men utan ben skulle de nog aldrig gå. Man håller ju iprincip hela balansen med benen och jag vet att vi fått prova på ridskolan att sträcka benen rakt ut från sidorna av hästen. Det var allt annat än enkelt kan jag lova.
Detta är bara helt otroligt och jag hyllar verkligen dessa människor medan jag känner att jag inte alls fick ut tankarna som snurrar i huvudet efter att ha sett detta.
 
 



Kom ihåg mig?