Söndag

Var till Hippo ikväll och red. Blev ett rätt ordentligt pass med mycket galopp. Tycker att han blev rätt fin i slutet och då blev även min sits mycket bättre. Jag vet fel ordning.. Om jag skulle sitta bättre redan från början skulle han gå bättre snabbare.. Men vi jobbar på det! Han blev rätt mjuk och liite, mycket lite, mer aktivitet i bakdelen. Nån dag ska jag ge han en jävel i ridhuset. Hoppa studs och även nån övning som han tycker är rolig i början så att han verkligen  kommer igång och verkligen får öronen framåt. SEN ska jag skapa fullt fokus och rida ett riktigt dressyrpass. Jag ska prova det minsann, lura han lite. Kan funka! Blir dressyrträning för Lena Unneby om precis en vecka så då lär vi få en hög med hemläxa iallfall.. 
 
Blev påminnd om en annan sak också. Detta var min sista tävling som junior. Nu får jag inte tävla ponny mer osv. Sa det vid matbordet tidigare"..Nu är jag young rider". Så sa min lillebror "haha jag hade klarat att bli det på engång!". Smart unge..
Godnatt!
 
 
Ett av de bästa minnena från ponny. Vinst i div 2 med bästa laget!



Kom ihåg mig?