Onsdag




Ursch vad dagarna går fort. Halva lovet över redan. Har varit i stallet nu för förmiddagen. Håller på att lära mig hur Raspen funkar på hackamore just nu. Vet inte alls om han gått på det tidigare men det känns nästan så. I måndags red jag på det för första gången men tog ett vanligt tredelat också ifall han inte skulle lyssna alls. Men han lyssnade bra så idag tog jag bara hacket.
Det har gått över förväntan. I nu läget funkar han bättre på det än på vanligt bett men då måste jag ju säga att det är endast skritt och lite trav vi har provat med. Tänkte prova lite mer i ridhuset i helgen. Hoppas att det fortsätter funka lika bra så ska jag rida på det minst en gång i veckan, helst tre beroende på hur man kan rida när det gäller underlaget och hur han funkar på det i galopp osv.

Tänkte iallfall se om det går att koka ihop någon luch nu och sedan ska jag bege mig mot stan och träffa Sara!



Kom ihåg mig?