Torsdag - träning för Emma Emanuelsson


Oj, här händer det grejer. Fick en chock när jag såg nya layouten på blogg.se.
Blev en lång kväll i stallet. Tanken var att vi skulle börja bygga fram för träningen halv fyra idag. Jag kom till stallet strax innan tre och fick då ett sms om att Emmas flyg var inställd och hon skulle ta ett senare flyg. Vi hade nog ändå tur men träningen kom igång halv sex. Markarbete som det brukar vara första dagen (vi är dock inte med imorgon). Började med en ått volt men en bom i varje volt. Emma fick mig att inse hur otroligt mycket jag måste överdriva med ställningen för att han ska forma sig i volterna. Har ju skrivit tidigare att jag inte riktigt får igenom honom och han kommer inte runt skänkeln. Sedan hoppade vi linje, kombination osv. Det gick så himla bra. Orkar inte beskriva vad vi gjorde helt men 1. träna på att få igenom honom ordentligt  2. kortare tygel (va, hur svårt kan det vara att korta tygeln??) och till tävlingen, kom ihåg att andas (borde ju vara ännu lättare, sluta hålla andan bara?) och håll om med benen. 
Men det jag tycker att jag gjorde bra, var att jag såg över hindret, ofast hade lagomt med ben och sökte aldrig avstådent. Jag bara satt upp, höll ihop honom och lät honom själv hoppa av istället för att bromsa in i det sista eller släppa honom. Idag funkade faktiskt det mesta, "klockrent" sa Emma. Detta lever jag på till helgen, helt klart!
kom hem halv nio och nu tänkte jag mig på en prommis alt, springtur till stallet för att ta in honom för natten. Måste bara få igång mina ben igen.



Kom ihåg mig?