Raspen idag.

Varit till stallet och ridit Raspen. Provade byta bett. Fattar inte varför jag inte bytt och provat eggbett istället för vanlig tränsbett. Har ju hört om att det är bekvämare med fasta ringer istället för rörliga och därför hade jag alltid det på Mio. Men det blev som bort glömt på Raspen och iof har alltid det vanliga tränsbettet funkat. Ville iallfall prova idag och det funkade väl sådär. Vissa stunder tog han bättre stöd än tidigare men å andra sidan blev han istället väldigt stark när jag provade trava lite. Men jag ska ge de nån chans till och sedan prova byta tillbaka och jämföra. 
 
Är sjukt taggad på att göra en makeover på min häst just nu.. Raka av all hans otroligt tjocka björnpäls, klippa till hans man och svans för att sedan komma igång med hårdträning! Önskar bara för allt i världen att vi kunde fått de perfekta vinterunderlaget, men även om jag fortsätter att hoppas varje år så kommer vi aldrig att få några kanon ridvägar på grubbe. Tur att jag istället har världens bästa föräldrar som ställer upp och att jag har den möjligheten att kunna åka till Hippo. Men samtidigt, hur underbart är det inte att galoppera i snön? 
 
 
Detta skulle man kunna tro, var underbart. Men icket. Jag gjorde det för bildens skull då det var lite väl djupt och lite skare på kanten. Dessutom tappade han en sko och jag ångrade mig alldelens för mycket!

Ja de är väl en fördel med Sorsele. Här ha vi bra ridvägar på vintern. Men istället lååångt till ridhus, närmaste är 8mil bort

Svar: Jaa, det finns ju alltid för och nackdelar!
Elin Magnusson




Kom ihåg mig?