Måndag

Nu är jag trött vill jag lova efter en lång skoldag, ett 55mins totaltrainingspass och ett sent ridpass i höstvädret. Bra jobbat nu Elin nu förtjänar du lite vila. Ja tack!
 
Raspen var lite oliksidig idag förövrigt. Det blåste väldigt mycket och han kände mest för att bita fast i bettet med öronen framåt och springa iväg. Planerade egentligen bara att träna tempväxlingar idag inför terminensförsta riktiga hoppträning som är imorgon. Men med tanke på Raspens ofokus fick jag lägga mig på en större volt till en början. Först bara se till att hålla honom lite mer kontrollerad och få honom att lyssna och sedan ställa lite utåt och sedan inåt men även sedan se att han fortfarande tog skänkeln så att han inte helt skulle få sakta ner tempo utan fortfarande vara aktiv och lyssna. faktiskt lossnade det rätt fort och då satte jag fokus på det jag skulle. Så nu taggar vi inför morgon dagen. Men först ska jag sova och imorgon väntar en ännu längre skoldag!
 
Tänkt peppa er andra med denna bild för att tagga upp er riktigt till vintern.. 
hehe förlåt, inte alls vad man ville se, jagvet!
 



Kom ihåg mig?