hoppträningen igår

Ja vad ska jag säga. Jag fick aldrig fram honom i början. Vi började rida fram på bommar i trav och galopp på en stor volt och där var han rätt fin. Sedan hoppade vi på ett räcke med bom före och efter med ett galoppsprång mellan båda. De var då jag verkligen kände att han inte var framme. men sedan började han ändå hoppa rätt bra på det så de kändes ändå ok. Sedan skulle vi hoppa bana då vi började med det vi hoppade fram på. Sedan båge till oxer. därefter kombination och båge till oxer. Ni förstår när ni ser konstvärker till bild.. Tanken var att vi först skulle hoppa banan på ca 80cm eller vad de nu låg på. Därefter höja om man ville. Men efter att ha haft total jäkla soppatorsk första varvet valde jag att göra om (och göra rätt) med samma höjd andra varvet. Inte förän då började han komma igång... Så vi fick avsluta den lilla banan bra men till nästa gång måste jag verkligen få fram honom snabbare.
 



Kom ihåg mig?