Tisdag



Gårdagens ridtur va ju skoj. Har två vägar att välja på när jag rider från gården och jag har alltid gått till höger (mot kyrkan/baggböle) Men igår red jag mot stan. Mamma har provat tidigare och han gillar inte alls stället och nu gör han det till en grej. Han vill inte vara där bid båthamnen osv. Vi bråkade typ hur länge som häst. Kanske inte så roligt men jag kan tänka mig hur snygg han skavha varit från sidan där han trampade på stället och höjde hela ryggen och nacken. Skrattade lite för mig själv men efter ett tag blev det bara drygt. Vill varken säga att jag vann eller förlorade kampen, tror vi kom överrens om ett sätt. Får gå den vägen många fler gånger tills han ger sig. Avslutade på en åker och då var han minsann hur rolig som helst att rida. pigg och glad! Taggar dessutom hoppträning ikväll!

Drog sedan och sov i obbola. Fast juste vi tjockade på subway innan, istället för räkor.. Klev upp innan sex imorse för att älsklingen skulle fara på körskolesaken. Så jag åkte hem innan skolan började. Ändå kanske skönt att inte stressa på morgonen!




Kom ihåg mig?