25 september

Red som sagt dressyr idag men med tre bommar på marken. Normalt för honom var fem galoppsprång. emellan båda. Mitt mål var att han skulle gå på fem mellan dom första och sex mellan dom två andra. Men jag började med fem-fem vilket gick bra. Sedan provade jag fem-sex och det blir mycket svårare. Han kunde komma in hur samlat som helst men sedan vill han gärna fara iväg. Vi kunde faktiskt få in sju-fem en gång när vi kom in samlat men när han får öka mellan dom två första är han svårt att få tillbaka. Tillslut fick vi in fem-sex och då nöjde jag mig så.

När jag hoppade av kunde jag tamme-tusan knappt gå. Får ju en helt annan sits i dressyrsadeln och jag lär ju ha träningsvärk imorgon. Han fick sig även en välbehövlig dusch efteråt. En annan dryg sak är att dragkedjan på chapsen gick sönder igen.. Så det blir väl att köpa ridstövlar öven om jag inte alls känner att jag har råd.. men what-to-to, ska ju tävla om två veckor och då får jag ju inte rida med bara ridskor.. Blir väl något i den här stilen:

  
fia

Stövlarna till vänster har både jag o emma, dom är jävligt oskön o gå i men rätt skön att rida i + att dom är fina =) /fia




Kom ihåg mig?