hoppträning!

For in och tränade för Rebecca ikväll och oj vad jag lärt mig mycket på ca 45min. Menar inte att det kanske syns skillad men jag vet mer exakt vad jag har att träna på ett tag och jag vet nu hur viktigt det är och hur noga det ska vara. Man blir så lätt nöjd när man inte har någon som står på backen. Började med att rida fram lite lätt, volter osv. Har fått fram varför han skrittar konstigt när man försöker jobba honom. Han orkar inte riktigt och vill hellre trava. Övergångar på honom är super viktigt! Sedan tränade vi på noga öka och minska. Enkelt var det att öka, men att minska snabbt till kortsidan var super svårt. Men det blev bättre och bättre. Märkte även hur viktigt det var att använda benen fast man har en pigg häst. Att jag måste hålla ihop honom miljoner gånger mer än vad jag gör.. shit det är så stor skillnad på han och Mio, det kommer ta sin tid men det är så roligt också! 

Hoppade fram på ett lågt räcke på volt i båda varven. Sedan red jag tre hinder som på klippet. Kändes som att det skulle vara en enkel grej, men icket. Nogrann väg till första, sedan noga halvhalt och hitta rätt galoppsprång emellan och inte tappa honom med den långa vägen till trean. Sedan måste jag lära mig att lita på mig själv. Jag får ett bra läge till hinder men vågar inte riktigt lita på att det blir bra.. Vet ju varför jag är sån men det måste jag sluta med! Skriver mest allt detta för min egenskull för jag tror inte det är så intressant att läsa, men jag kan alltid gå tillbaka och se: vad hade jag för mål då, vad var det jag skulle träna på.. osvosv, så att ni vet!!




Kom ihåg mig?