dumma häst..

Trodde aldrig att jag skulle ha en egen häst att bråka med. For ut själv och red, som jag är van vid att göra och det har jag gjort med raspen förut också. Han brukar kunna stanna och vända sig om men då strycker jag bara på så går han framåt igen. Idag funkade det inte så.. Red kanske 500 meter eller ngt och sedan ville han hem igen. spelade ingen roll hur mycket jag använda benen han skulle ändå hemåt. Kämpade ett bra tag och tillslut kom en liten tjej som skulle ut och rida så hon hann ju som ifatt mig så red vi tillsammans, vilket funkade jätte bra! Han har alltså bestämt sig för att testa mig nu.. Skrev jätte brutalt inlägg på facebook typ dags att använda ridspöet och visa vem som bestämmer en gång för alla. Jag hoppas alla förstår att jag inte ska tortera min häst. Men han ska verkligen inte få bestämma över mig.. Han som är så otroligt snäll annars (hittills). Om någon tycker att jag har fel och är dum som ser spöet som en möjlig utväg, kommentera isf. Vad ska jag annars göra? Vanligtvis, om ni frågar de som känner mig, så är jag inte alls den som använder spö, det brukar mest få ligga i handen. Min gamla tränare jublade en gång när jag petade Mio med det en gång, helt sant.. jag är ju mesen när det gäller allt!

När jag tagit mig till granhäcken var han super rolig att rida. Väldigt pigg men lyssnade bra! Anna hade fixat ett par blåa benlindor från hööks också, tack så mycket! Gillade inte alls det omatchande gröna som jag vunnit på en tävling med Mio för några år sedan.




Kom ihåg mig?