Ibland måste jag bara skriva av mig!

Vad gör man när det känns som att man vill ha två helt olika liv och dom inte går att kombinera som man vill... När man vill hinna med roliga saker, måsten och intressen. Det funkar ju inte.. Jag vill hålla på med hästar för det är det bästa jag vet och jag måste hinna med plugget. Vilket jag har fått att funka för så mycket extra tid tar det inte.

Men sedan vill man hinna med kompisar och dom lägger jag på hyllan under vardagar för det mesta. Sedan vill jag träna mig själv och INTE för att jag är missnöjd över mig själv som många skulle säga. Men jag tycker det är roligt, man mår bättre, blir gladare och JA klart det ger en lite bättre samvete osv. dessutom är jag en av det svagare så det behövs! Sedan vill man ändå kunna åka iväg på saker ibland men man har en häst att ta hand om eller så har man inte råd för att jag inte har tid för ngt jobb. Om jag inte hade hästen skulle jag börja jobba mer på veckorna, men skulle jag inte ha häst skulle jag deppa ihop och inte ha ngt att göra resten av dagarna.

Skolan går först, sedan hästen och som sagt det funkar och det känns enkelt. Men jag får sådan ångest över att jag vill kunn göra tusen andra saker samtidigt. Det är bara tur att jag blev morgon OCH natt människa. För när jag behöver och vill kan jag hinna med mycket under en hel dag. Från åtta på morgonen till senare på natten. Men det är ju helgerna, som är två av sju dagar. Jag önskar ibland att jag tappade intresset för hästar ( ber er att försöka förstå mig när jag säger det) För då skulle jag hinna med mer av det jag ville. Men som sagt, det går inte att lämna för jag är fast. Det är så underbart, allt ifrån att stå i stallet och pyssla, rida ut själv och njuta av naturen, eller med kompisar. Eller fara och träna och tävla. Även om tävlingarna inte alltid går bra så hittar jag endå det roliga i hela alltet. Och mamma, säg inte nu när du har läst detta att "ska vi sluta med detta?" för det vill jag ju verklilgen inte.. Men samtidigt som jag vill göra det lugna så vill jag göra galna saker också. Äh, jag känner att jag inte kan förklara detta, jag behöve bara få ur mig några ord! Fast vem vet, det kanske finns någon lösning, jag kanske kan göra allt om jag bara vill.. jag kanske måste ha mer ork bara?


















medryttare! som avlastning från hästen och mer tid till annat utan att utesluta det från din vardag!

Ja förstår hur du känner. Kände nå liknande när jag var i din ålder. Men hästarna är mer ens livstil än intresse när man hållit på så länge. De som inte har häst kanske har mer tid till annat, troligen lägger den mesta tiden oxå på nått intresse dator, träning tex.



Ha funderat på va mkt man skulle hinna om man inte hade häst. Samtidigt vet jag att då fyller man upp tiden med något annat.



Man får helt enkelt försöka hinna med de roliga ändå och bra kompisar förstår och även riktiga pojkvänner. I mitt liv innan barnen, ha hästarna varit nr 1 och pojkvännen nr 2. För hästarna kan man ju inte bara lämna. De behöver ju mat, vatten och motion etc. Pojkvännen kan ju fixa allt sånt själv. ;)HIHIHI!



Jag och Stina hade en hästfri dag i veckan. Tror de va fredagar. Då passade vi på att umgås med kompisar. Men sen i andra året på gymnasiet slutade Stina med hästar. Jag fortsatte och hade då två att sköta.



Hoppas du kommer fram till en lösning. Men som sagt hästar kan man ju inte vara utan. ;) Inte ens jag som har två små barn och Jone borta varannan vecka skulle klara mig utan hästarna.



HA DET BÄST! KRAM JOSSE




Kom ihåg mig?