Tisdag..

Jag är rätt besviken just nu, eller kanske sur. Att byta lärare, tränare är kanske ok en gång. Men flera gånger är inte kul alls. Jag har haft tre hopptränare under mina år på Mio, varav den första bytte jag ut förra året och sedan hade jag min andra en termin. Jag har heller aldrig varit missnöjd över mina tränare. Men det är alltid jobbigt att lära känna en ny tränare men nytt "språk". Det är även skönt när läraren lärt känna mig och min häst. Allt blir enklare. Just nu har jag Johanna Forsman som hopptränare och jag är super nöjd med henne. Skönt var det också när vi hade henne som dressyrtränare för hon kunde snabbt lära känna,förstå osv.. Jag vet faktiskt inte varför vi inte har henne denna termin men jag fick acceptera att vi skulle ha en ny. Jag och Mio har ju aldrig varit dressyrproffs. Våran kombination är inte den bästa. Han biter fast i bettet och jag har dålig sits osvosv.

Jag tror att det kanske var igår som jag sa till mamma att det kändes jobbigt att byta tränare igen. Förklara vad vi behöver hjälp med, berätta hur det har gått tidigare, våra mål osv. Tanken jag sedan hade under dagen inför träningen var att "skulle inte förvåna mig om vi bara har denna tjej den här terminen", för det vore grymt jobbigt. Men vet ni? det blev värre. För vi fick veta efter två lektioner att hon har bytt jobb. Vi ska nu ha en annan tjej den här terminen..(tre dressyrtränare på 1år) så? ska vi ha ännu någon annan nästa termin..?

Vill ännu en gång påpeka att ingen tränare jag haft har jag varit missnöjd med.
jag tror heller inte att den nya är dålig, nej tvärt om, hon verkar väldigt duktig. Jag börjar bara lessna totalt med att kämpa på med dressyren tack vare dessa byten. allt blev just mycket jobbigare!

aja,här kommer ett jätte kort klipp till er som inte orkade läsa texten, eller som inte har något annat för er.

Ja men det är bra att du vet om det så kan du ju tänka på det :) håller verkligen med dig om att hela tiden få byta tränare...




Kom ihåg mig?