Dag 22 – Min reaktion när jag ser mig själv i spegeln.

Jag tycker inte alls om den här ..

Jag vill vara en tjej med bra självkänsla och självförtroende. Inte kaxig men jag vill kunna vara stolt över vad jag faktiskt har. Det finns alltid, ALLTID, någon som har det värre. Vad har jag som är dåligt egentligen? jag sitter inte i rullstol,är inte döv, jag har ingen sjukdom eller problem hemma osv. Så varför vara missnöjd? Jo för att man jämför bara med de som har det steget bättre, de tjejer/killar som är på tidningsomslag eller är på tv. Ja ni förstår. Men varför kan man inte lära bort sig det och inse att man har det bra.

Jag vill vara den som är nöjd över mitt utseende jag hatar att klaga på mig själv. Jag försöker att inte klaga på mig själv inför kompisar´osv, vet inte riktigt hur bra jag lyckas. Men för sig själv kan man inte ljuga. Jag kan som inte rå för att jag många dagar hela tiden vill ändra vissa delar. Vissa dagar ser man sig själv som ful och äcklig men jag vet att jag inte är ensam om detta. Kan det bara sluta nån gång??

Vissa dagar är det så, men andra dagar så duger man. Det jobbiga är bara att det ofta kan vara så olika. Ena dagen vill man inte äta något alls och andra dagen trycker man i sig kladdkaka,pizza,glass,cola . Jag börjar lessna totalt på det. Asså att man är så olika dag för dag. Att vara så där äckligt proppmätt tror jag ingen gillar? Men att låta bli det där goda är omöjligt. Så mitt mål är att bli bättre på att veta när det räcker. Sedan att det kommer ta hundra år får jag räkna med. Är dock glad att jag har en familj som inte dricker cola speciellt ofta, fullkorspasta/bröd osv. Men en gång i tiden var det inte så alls. Blev riktigt sur på mina föräldrar när dom slutade dricka cola och äta popcorn varje dag i veckan. Men idag vill jag tacka dom, för det är påriktigt ganska onödigt.

Shit vad detta spårade, antagligen orkar ni inte läsa igenom elller så kommer någon säkert klaga.. det kan ni skippa! Jag var bara ärlig .. Dessutom är jag inte missnöjd alla dagar i veckan. Är oftare missnöjd över att jag tycker att det fattas pengar än mitt utseende. Fast det kanske ni har märkt..?

jag tycker du är lika fin som alltid och jag ser dig varje dag var nöjd med dig själv uppskata dagen och din kompisar och bara lev i nuet' :D pöös pööss

Jag tog din 25 dagars lista av dig! :) Sen måste jag bara tillägga att ur mina ögon är du väldigt väldigt fin, det är dock inte jag som är betraktaren i din egen spegel men.

Sv: Hästar är inte lätta... Jag tror att mycket av mitt tålamod kommer av att jag verkligen känner för Madde också.



Om jag inte minns fel så tror jag att jag har ridit Mio en gång för jätte länge sedan när Sanna ägde honom och jag hade Bobby! På någon "hästbytarträning" med Anna! :D Jag tror att jag tyckte att han var stark då, men det var ju 100år sedan.




Kom ihåg mig?