Allt annat än självsäker

Det finns saker jag vill säga men inte får fram. Saker som varken blir rätt eller fel om dom kommer ut.
Jag lovar att jag försöker, men när jag skriver så måste jag bara radera allt. När jag läser vad jag själv skriver så vet jag att det skulle missuppfattas. Önskar att någon kunde förstå mig men jag vill inte prata om det heller. Så därför skriver jag av mig här. För jag slipper sitta och titta i någons ögon som ser ut som frågetecken. Skulle önska att någon tog beslut åt mig, men jag kan inte be om hjälp.

Jag skämms, är rädd och vill så mycket mer.
Om ni frågar mig vad det här handlar om så vill jag titta bort. De känns töntigt.
skratta eller gråt. För jag vet inte vad jag skälv ska göra.
Men jag älskar mitt liv, tro inget annat.
Jag måste bara hitta styrka och ta ett beslut. Men det är där tårarna trycker sig fram.
Jag vet vad jag vill,jag vill lyckas. Men jag tror inte på mig själv.





Kom ihåg mig?