hur tänker ni..?

Detta ligger och gnager i mitt huvud allt för ofta.

Hur kan man som hästägare tycka att det är ok att tävla en skadad häst?
Hur kan man välja att tävla en klass lägre om hästen inte går igenom besiktningen?

Kan någon berätta för mig vad exakt det är som gör att det ska vara ok att en häst ska tvingas hoppa när den har ont? Det är ett enormt ansvar att ha djur och jag vet att man gör misstag ibland. Men att tycka att det är okej att hoppa (galoppera, springa, allt de där) med en häst som har ont, det är overkligt i mitt huvud, men inte för vissa.. idioter! Hur lätt är det för hästar att säga emot, vi får ju lära oss att vinna över hästar? Men om ni vet att hästen är halt, varför inte låta den vila innan det är för sent?

Fick förresten bilden från mikkfoton.blogg.se för ett tag sedan , dom är från senaste tävlingen. 




Nu börjar snart sista avsnitten av Desperate Housewives!!

tävlar man när hästen är skadad gör man det ju enbart för sin egen skull, fyyyfan!




Kom ihåg mig?