En extra hoppträning eller dressyrtävling?


Jag har en beslutsångest... En tjej i min hoppgrupp, Johanna, berättade om en liten dressyrtävling på en ridskola i närheten. Kul tyckte jag eftersom min gamla häst aldrig gått en dressyrtävling. Så jag tänkte göra det för skojsskull, bara för att. Men så kollade jag kalendern och det visade sig att vi har en extra hoppträning samma dag för båda våra tränare.. Vad väljer man? hoppning är roligare men träningar har vi ofta, dressyr är jag varken jag eller min häst bra på men det är sällan dressyrtävling i närheten.. hjälp mig!



Ni andra häst intresserade som läser, vad gillar ni bäst?

Sv: Vad gör du då?^^

sv: här är allt fin fint!

Hoppning är roligast.

Men dressyrtävlingar är både givande för häst å ryttare när man blir bedömd och får poäng.

Sv:€ jaa, jag såg det också men eftersom vi har ända hoppträning väldigt ofta och det kommer ju ändå utetävlingssäsongen och det är ju som inte ofta det är dressyrtävlingar nära :) Så jag MÅSTE verkligen bara försöka och se om det GÅR att rida ett program med över 60 % ^^,

Allt bra?:)




Kom ihåg mig?