Torsdag.

Har varit på hippo och ridit ikväll. Ville rida på hoppbanan för att Mio skulle "vänja" sig vid stället. Det är ju tävling på hippo två helger irad utan träning på banan. Men där fick man tydligen inte vara.. Skulle testa ett nytt bett också. Ett jätte mjukt gummibett, rakt! Funkade jätte dåligt.. Ska ändå ge det en ny chans med martingal. Bytte efter ett tag till hacket. Han var jätte pigg och stark, ganska drygt! Dock jätte posetivt till kommande hopptävlingar. Men annars kan jag inte säga annat än att det gick dåligt! ..

Efter skolan följde förresten Nicke och Amanda med mig hem en stund. Kladdkakesmet blev det och jaa.. mitt chockolist problem försvinner inte. Nu ska jag sluta skriva. Lite bilder ska ni få istället.



Han är finast på jorden!





Tråkigt att jag inte kunde komma igår...

Men hoppas att jag kan komma och kolla på söndag iaf. Synd att de raka bettet inte fungerade, då jag red på ett sånt med Marre, blev han typ GALEN!! Ha du testa jaktkandar? Är ett mkt starkt bett, men rider man på rätt sätt är de rätt ok. Eller ett runt d-bett med rullar? Vi hörs?

Jaktkandar

http://www.hooks.se/product.aspx?productid=500421&deptid=92&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC



D-bettet/egg-bett

http://www.hooks.se/product.aspx?productid=500157&deptid=92&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC

Söt häst :)

ja d är skoj:D vad söt hästen var !

Jo de finns en djungel med bett. Men han tar ju ingen skada om du testar nått nytt. Du märker ju rätt fort vad han tycker. Även om vissa bett kan fungera bättre efter några dagar. För rätt som de är hittar du ett bett som ni båda trivs med. Hade inte veterinären något tips när den kollade tänderna? Hon tipsa iaf mig om att INTE anväda hackamore på Marre. De som är spec med jaktkandaret är att de värkar lite annorlunda än ett vanligt bett och ger tungfrihet. D-bett/egg-bett ha jag fått för mig är snällare än ett tränsbett å vanligt på unghästar. Ett med rullar på gör att han ha nått att pyssla med tungan. Men hur känns han i munnen när du rider? Stum, stretar emot, orolig?

Viktigast är nog att lära han acceptera bettet och ta ett"normalt" stöd i de. Du får träna mkt dressyr dvs formarbete, ställla/böja.




Kom ihåg mig?