Mitt allt, du är finast♥



Du är den finaste på jorden och jag skulle göra allt för att det ska gå bättre. Jag blir glad av att se dig, höra dig gnägga och dina små bus. Jag älskar att bara stå och titta på dig i hagen och hålla om dig. Men jag blir så jäkla besviken när jag inser att jag inte klarar av dig. Jag har fan kämpat i två år, men jag fixar det inte. Jag vet inte vad jag ska göra längre för jag hatar att fara ut och rida när jag inte vet hur jag ska lösa problemet. Det känns som att jag har provat allt snart. Jag skulle tippa på att det går riktigt bra.. en gång i månaden? Sedan gör man exakt likadant dagen efter men så är allt som borta med vinden. Jag önskar verkligen att du kunde prata med mig. Kan någon förklara varför människor och djur inte fick samma språk?

Sv: ja det var supermysigt och supergott!:D

gå in på min blogg så kan du spana in mitt senaste inköp! jag säger bara O-M-G!!!!

Sv: vad bra att du mår bra! :)

tack så hemskt mycket! kul att du gillade outfiten!

gå in på min blogg så kan du spana in mitt senaste inköp! jag säger bara O-M-G!!!!

Du kanske ska testa nån ny tränare. Som kan komma med nya tips och ideer. De ha hjälpt mig då jag kört fast. Sen är ju tydliga rutiner alltid bra för att "komma på" sin häst och få hästen en chans att förstå sig på vad som förväntas av den. Ha haft många tunga stunder med Gizmo. Men med tips från olika tränare och dagliga rutiner närmar vi oss vårt mål. Godkänd dressyr LB ska vi klara nästa sommar. Gäller att "stressa" långsamt sa en tränare till mig. Hon sa att jag skulle ge Gizmo 3 år innan jag kunde se resultat och även förvänta mig resultat eftersom han är en mkt känslig häst måste man hitta de rätta knapparna utan att behöva vara allt för hård. Så Gizmo ska man alltså rida med minimala hjälper och mkt beröm med MASSA tålamod. Känner ju inte Mio men jag tror att mer dressyr kan ju inte skada för att de ska gå bättre i din/er ridning. JAG ÄLSKAR ATT HOPPA men har insett att har man inte dressyren i botten/grunden tar man sig inte långt. En lydig häst undan skänklar och hjälper är A.O. Jessica Holmlund som är dressyrdomare samt tävlar storhäst för SURF. Tycker jag är JÄTTE BRA. Kan nog fixa fram hennes nr om du vill. Pappa jobbar på samma jobb. Hennes syster Sofia (tror jag hon heter) är även mkt duktig hoppryttare. Hoppas de löser sig för dig och Mio. KRAM

Inte kul när de har problem i munnen. Tråkigt att förra ägaren förstört munnen/tänderna. De finns tyvär MÅNGA okunniga ryttare. Marre har det oxå problem i munnen. Jag skyller på hans travarkariär hos en proffstränare. Tycker ändå att de ska kunna sin sak men tydligen inte... Kan bara rida han på ett 3 delat tränsbett och ingen nosgrimma och absolut inte haackamoore (eller hur de nu stavas ;). Eftersom de trycker ihop munnen ännu mera. Han vill kunna gapa fritt om han så vill. Ha du testa rida utan nosgrimma? Jag får rida Marre mkt med rösten. Dragkamper förlorar man ALLTID. Då jag vill stanna/sakta av säger jag prrr och trycker ner händerna mot manken. Nu behöver jag knappt ta i tyglarna han lyssnar jätte bra på rösten och mitt tryck mot manken.



Dressyr rider jag varje dag. Kollar alltid att de flyttar undan skänkeln, lyssnar framåt och kan minska etc.

Hoppas tränaren du ska rida för på tisdag är bra. Finns MÅNGA dåliga ha hunnit träffa ett antal. Men de flesta ha varit hopptränare. Min favvo är Marianne Heed då jag red ponny.



Ha det bäst!

Kommer hem i slutet av april. Då kanske jag kan komma förbi. Kanske kan ge några fler tips då. ;)



KRAM

Kikar in och önskar dig en fin fredagskväll! Händer nåt särskilt ikväll? Kram

fin häst =)

sv: okej :/

Okej. Jag ska mysa här hemma med älskling, pizza och tv:n :) Hoppas du får en fin kväll då. Kramar

söt bild :)

sv: vashogod!



nee tyvärr kan ja inte de men ibland så önskar man ju det.. har tre katter i ibland förstår dom mej verkar det som^^

Hoppas du får en bra lördag! :)

Halluue! :)

Allt bra med dig?

Hejsan!

Skulle inte du kunna rösta 5 stjärnor på min bikini här : http://nelly.com/designyourbikini/?bikiniuser=LACOAYnnunVQES1QGVUOoo90#bikiniGallery

Vore hur snällt som helst, ligger i skrivande stund på 15:e plats!

Hoppas du får en bra dag. Kram! :D

vilken fin bil! :)

sv: Tack så jättemycket! :D

Det är bra med mig, hur är det med dig? :)

Superfin häst=)

fin bild :)

mysig bild :)




Kom ihåg mig?