Nolifer!

Asså klockan är halv tio nu.
Jag har suttit vid datorn max en halv timma och innan det har jag duschat och ätit. Jag kom hem typ strax innan nio. Tänk att jag gör så varje vardag, utom en. Jag kliver upp, åker till skolan, Funderar på självmord när jag får läxor och prov eller fattar nada. Sedan tänker jag på allt bra som är ganska mycket och det finns ju ingen anledning att dö nu heller! Sen åker jag hem och byter om och kanske äter nån macka innan jag tillbringar ca tre timmar istallet, ibland går det snabbare och ibland tar det längre tid. När jag sen kommer hem är klockan oftast lite för mycket för att jag ska orka fara ut och träffa kompisar, nu börjar dessutom mörka tider och det blir kallt och tråkigt att vara ute och dessutom är man skol trött. Istället kanske jag slappar vid datorn. Eller så har jag nått att plugga på..

Jag förstår att ni som läser och jag vet att andra funderar hur tusan jag orkar, jag menar hur kul låter det! Att jag är en nolifer har jag hört, men är det bättre att sitta vid datorn hela dagarna? Nej skulle inte tro det. Folk som inte har häst(ar) vet inte hur det är. Det är inte bara det att det är sjukt kul att rida och att det är ett intresse på det viset. Att få komma bort och vara själv en stund med ett djur som inte säger så mycket är något som man behöver. Kanske inte att vara med ett djur, men en stund för sig själv då man kan tänka på det man vill. För när jag far till stallet innebär det inte bara en rolig ridtur utan också en del jobb, T ex när man mocka ( det låter sjukt för er som inte vet)så är det det så klart tråkigt, Men jag har ingen som är runt om mig och jag kan mocka hur länga jag vill, sparka i betong väggar eller gråta, Jag kan stå och skratta för mig själv om nått kul har hänt, utan att något vet.

Jag vet fortfarande att ni tänker hur idiotiskt det låter, Men där jag har min häst är det sällan som någon är där då jag är där eftersom att det är två andra häst ägare där bara, dock fyra hästar. Hemma har jag ju alltid någon hemma men i stallet är det bara jag och min häst. Nu ska jag inte säga att jag står och pratar med honom om saker för det har aldrig hänt. Men han kan ju inte säga ett enda ord. Men han kan ändå göra mig glad på andra sätt. Det så klart, han kan ju retas också genom att försöka göra saker som han vet att han inte får. Som igår när han tog tag i en soptunna så fort jag inte såg, när jag tittade bak igen så låtsades han som att inget hade hänt. Det låter inte sant. Men han gör sånt!

Jag vet faktiskt inte vad jag skulle få ut av det här inlägget. Det där jag sa om att jag har blivit kallad nolifer fick mig säkert att låta som ett mobboffer. Men jag ångrar inte en sekund att jag har skaffat en häst. På helgerna prioriterar jag faktiskt kompisarna och det roliga före, Jag kliver upp ganska tidigt och far till stallet och pluggar eller nått på dagen så att jag verkligen har hela kvällarna och även dagarna till nått annat. Visst kanske man blir trött på kvällen, men det är bara att hålla sig vaken, sova kan man göra sedan.

Jag orkar inte läsa igenom vad jag har skrivit, för det tog mig mig jäkligt länge att skriva för att jag har snackat med kompisar under tiden. Nu kom även pappa in med en stor bunt papper som jag måste läsa igenom, från Direktreklam.. RUMPA!

HÄSTLIVET är livet. Som sagt vad skulle man göra med all tid om man inte var i stallet? Jag har typ bott i stallet sen jag var 6 år. Så hästar är min livstil ist för ett intresse längre. Har oxå haft kompisar som inte fattat hur det kan vara så kul med hästar. Men man slipper ju gå på gym etc för att hålla sig i form. ;) Ha en bra dag!

inte alls bra..

feber ontihuvet snuvig ont i halsen ..

SV:

eller hur!

jag vill också ha sommar INTE SNÖÖ!

kram<3

okej härligt!:) det är bra med mig också:)




Kom ihåg mig?