Söndag.

Nu är jag tillbaka från min lilla pause.
Idag har jag inte gjort så mycket annat än att ridit, sprungit och färgat håret. Red gjorde jag i någonstans i piparböle/kulla. Mio var pigg och fick galoppera av sig lite. Angående håret får ni inte se någon bild heller, är inte missnöjd med färgen, men så fort jag har vant mig vid det korta håret och vill visa det så får ni se. Det är ändå ingen större skillnad på färgen.
Jag är sjukt trött efter springturen också. Tog pappas hörlurar som hade sjukt bra ljud. Med pepp av musik och små ord som " vill man så orkar man" så sprang jag dubbelt så långt som jag brukar. Det känndes sjukt skönt efteråt fast att jag var helt död. Hade kunnat somna på en gång, men jag sparade det till att få en tidig kväll istället.
Det var alltså min Söndag.

Igår så hände inget speciellt. Var ute på kvällen och på dagen red jag sedan hade vi brandövning i stallet. Eller rättare sagt teori eller vad man ska kalla det.
Vad man ska tänka på för att få så lite brandrisk som möjligt?
Vad gör man när det brinner?
Vad gör man med hästarna, elden osv?..
Vi fick även testa att släcka eld, sedan var ett förslag att sätta ögonbindel på hästarna om det skulle börja brinna. Det funkade verkligen inte på Mio, han stegrade och vägrade gå ut ur stallet. Nu vet vi det!
Halv tråkigt men oerhört viktigt var det, när vi är klara med en extra utväg osvosv så kommer samma kille komma igen och ska tydligen ha någon slags rök med sig, helt ofarlig, men för att träna. Det tycker jag var super smart!


 
Nu ska jag ta och hoppa i säng.  Ha det jätte bra, för det ska jag!

/ Elin ♥

haha okej, bra den är ju snyggast, älskar att det är som matt på baksidan! Det är ju inte det på den svarta iaf.. :)



haha jo det vare:)

sv: ahha precis ;) va gör ud nu då?:)

jag ska plugga där , faktiskt!



besök gärna min blogg - flyttar som 17åring till Spanien

kul med ridning:)

tack så mycket!:D

Fin blogg! :D

mysigt med ridning =)

God morgon =)

Åh vilken fin blogg (:

Är allt bra med dig?

tack hih! :)

är allt bra med dig? kram.

Var med och tävla om ett egendesignat armband i bloggen :-)

Nu har jag bytt mitt bloggnamn så om är sugen på att ha koll på vad som händer i mitt liv då får du kika in här:

http://thelifeofchris.blogg.se

Ha det bäst! Puss!

Åhh va gulligt av dig tack desamma:)

vilken fin blogg du har :D



läs gärna min blogg :)

hello:) allt bra med dej idag? kram




Kom ihåg mig?