för lat för att springa?

Jag fick en fråga, som inte gick att svara på(!), om hur man får upp lusten att fara ut och springa.

Jag orkar nästan heller aldrig fara ut och det känns oftast bara jobbigt. Man måste alltså först vilja springa. Finns inte viljan så finns inte orken. Det finns ett ordspråk som jag använder som säger "vill man så orkar man" och det stämmer in på allt. Just i det här fallet är det att vilja fara ut och springa. Du kanske knappt orkar gå upp för trappen, även om du är smal, eller så känner du att du vill bli av med nått kilo. Så bestäm dig för att vilja springa till en början

När du väl bestämt dig för att du ska springa så vill man alltid göra det så roligt som möjligt så att man vill fortsätta med det. Antingen så springer man med en kompis, men då får man inte snacka så mycket, det blir tusen gånger jobbigare då. Det är även lätt att man ofta ställer på tok för mycket krav på sig själv för att man vill hålla takten med en som kanske har sprungit varje dag eller med någon som försöker springa fort och då blir det lätt "kapplöpning". Ni förstår vad jag menar?
Men jag springer oftast ensam och tycker att det blir roligt att springa om man lägger in låtar på mp3n som man verkligen vill lyssna på och som man blir taggad av. Jag tycker faktiskt att det blir kul då, speciellt när uppförsbackar och refränger på bra låtar kommer samtidigt, jag lovar att man vill rusa upp för backen!! Om jag springer med en kompis så lyssnar jag endå på musik för att inte börja snacka om nått. Men jag springer istorsätt alltid själv för det blir bäst så!


Har ni något tips till mig nu om nån bra låt som man blir taggad av?
Skulle vara skit snällt om ni kunde tipsa om någon;*
/ Elin ♥

sv: ja blir taggad av musik å sånt :)

sv: jag blir alltid taggad av typ techno :D

hejsan.

hoppas att du har haft en bra dag! :)

jätte söt blogg

sv: självdåå?

ja :p oftast blir man mer taggad när man börjar springa :)

ja :p oftast blir man mer taggad när man börjar springa :)

black eyed peas - i got a feeling ;)

kika gärna in i min blogg då och då :) följ mig gärna via bloglovin också :D

hmm låt tips..gud nej

lady gaga - paparazzi! :D

hallå :) kika gärna in i min blogg! kram

Nej det gör hon ju inte. Men snart kommer hon nog vilja det. Får sätta henne i någon skola eller så. Lite svårt att ha häst när man bor i storstan =)

jag blir taggat av simple plan när jag joggar:D funkar verkligen och paramore med, fast jag vet ju inte din musiksmak, det gäller att man lyssnar på musik man älskar för då får man det adrenalitet man behöver för att orka springa långt!

härligt att höra! hihi bra tips!




Kom ihåg mig?