Helgen.

Tror minsann jag hade den sista helt lediga helgen nu på ett tag. Tack o lov! Äntligen blir de lite tävlingar ( eller ja, vi tränar på att tävla). I lördags var jag i stallet på dagen och sedan låg jag endast i soffan framför Johan Falk. Iallafall tillsdess att de var dags att åka på middag hos mamma och pappa. Som vanligt serverade dem fruktansvärt god mat och efterrätt. Trevligt var de, precis som vanligt!
 
På söndag däremot var jag i stallet klockan nio för vårstädning av Bulans box med mamma. Slängde allt spån, drog ut mattorna, dammsög, skurade mattor, skurade boxen och allt annat runt omkring. Medan allt torkade åkte vi till Hippo med Bulan. Han fick sig ett dressyrpass och kändes riktigt fin. Bra framåtbjudning och rätt så mjuk i sidorna. Medan jag red vad mamma dessutom och bytte däck på släpet. Sedan rullade vi tillbaka. Av med hästen, in med mattorna, in med nytt fräsch spån och sedan var de klart. Känns ju väldigt skönt när de är klart. Mamma fortsatte kämpa ett tag till och torkade transporten lite. Jag däremot for hem för att städa hemma. Varför är de roligare att städa stallet än hemma? Aja, nu är de gjort iallafall. Dock skippade jag löparrundan i helgen och de straffas jag för nu. Klockan är 8 på morgonen och de snöar och blåser ut. Men jag sa till mig själv igår "skyll dig själv om de är dåligt väder, nu måste du ut".. hehe! När man slappat för länge måste man tydligen säga så till sig själv. 





Kom ihåg mig?