Mer dressyr!

 
 
Förra veckans träning gick ännu ett jätte steg framåt. Känns som att jag dom senaste gångerna tänkt "aha det är såhär det ska kännas". Men så kommer nästa gång och vi får nya aha upplevelser. Men förra gången var första gången jag verkligen fick honom att trava och framförallt galoppera ordentligt med hela kroppen. Jag kunde sitta, ptrooa lite och bara hjälpa honom att hålla kvar. Satt och njöt varje steg där i slutet och han gjorde väldigt fina övergångar. En väldigt underbar känsla det där. Fast okej, njuta kunde jag inte helt göra. För vi ha lite jobbigt att hålla ihop de lägre stunder. Men ändå!
 
Dagen efter joggade vi lite lätt i skogen innan vi sedan, på lördagen gjorde "debut" i LB:3. Har bara startat LB:2 detta år då jag är feg på att lära mig nya program, hehe! Men de är ju lite fjantigt av mig såklart. Ett roligt program med lite tajtare vägar osv. Till en början blev han väldigt pigg och fjantig inne på framridningen men när han väl började slappna av visade han verkligen en bättre sida av sig själv med bra tryck! Tyvärr blir jag för feg och fokuserar allt för mycket på vägarna inne på banan (av förklarliga själ såklart) och tappar ridning. Vi fick en ordentlig miss då jag gjorde en slarvig första fattning och han tog fel galopp. Då jag inte vill att han ska göra galoppombyten just nu så gjorde jag ett avbrott. Som följd en slarvig och tråkig galopp volt. Den ökade skritten var också väääldigt dålig men där förväntade jag mig inget annat faktiskt, hehe! Annars gick vi mestadels 6:or och några få 7:or. Hade dock hoppats på mer än de 60,909. Så nu har jag ju legat kring 61% hela året. Dags att skärpa sig nu. 65% är mitt mål!



Kom ihåg mig?