Tävling i Luleå

I helgen åkte jag och mamma med Bulan till Luleå för hopptävling. Johanna och Jenny var också där med sina hästar så vi bodde i Jennys Hästbuss. Väldigt trevligt var det! Så själva tävladet då, jo det gick så jäääävla bra!! Det kunde faktiskt inte ha gått så mycket bättre och jag är själv fortfarande chockad! Jag kom till en helt annan ridning och Bulan var såå fin! Första klassen på lördagen var han klockren hela vägen. Till andra klassen började de ösregna och han blev på dåligt humör på framhoppningen. Oxern skulle han inte över alls.. I huvudet tänkte jag "Jahapp, vi höjder 10cm och då ska de ta totalstopp, som en jävla spärr.." mamma tyckte jag skulle stryka mig men jag ville inte. När de började ösregna ännu mer så frågade hon igen "ska vi inte ladda om för imorgon istället". I huvudet tänkte jag att jag hoppar bara första hindret och går ut sedan, så har jag avslutat bra". Men sen när jag precis ska in på banan lugnar sig regnet lite så då tänker jag att " stannar han en gång så tar jag bara om det hindret sedan utgår jag. Men när jag väl var igång fanns ingen tvivel. FELFRI igen!! Chocken var enorm och glädjetårarna sprutade. Hur var de möjligt? 
 
Till dag två hade det öst ner regn hela natten så framhoppningen sög, bokstavligen. Som tur var var framridningen i ridhus så jag red fram ordentligt. Hoppade totalt fyra språng ute och gjorde sedan en klockren runda på banan, IGEN! Trots två tidsfel i denna klass (missade startsignalen) slutade jag på en fjärdeplats. Chockad, igen!
 
Det känns som att jag hittat en helt annan ridning, också för att jag bytt så jag rider på vanligt tredelat bett. Han känns väldigt nöjd och jag måste bara våga hålla mig till planen och inte stressa för ett stopp. Han kan inte ridas iväg, man kan inte börja "ponnyrida". Han ska vara ihop och på plats och jag måste våga vänta på hindret. 
 
Här är film från en av rundorna. 

Så himla fin runda! Ni är ju grymma :D

Ni är så förbannat duktiga! Hejja er! Njut av helgen och resultatet efter allt jobb som du har lagt ner på er två som team!




Kom ihåg mig?