Torsdag

 
Idag tog jag en välbehövling sovmorgon innan jag åkte iväg till stallet. När jag kom dit hade Ulrika mockat, sååå härligt! Så jag började med att rida Inger, Majas häst alltså. Provade bett idag och jag tycker personligen att det känns bättre. Red henne ca 40 minuter med Johanna som hjälp på backen. Tror Maja kommer fixa henne mycket bättre på marken än jag då hon är lite svår. Men jag kan förstå att hon är rolig att hoppa för hon bär sig bra och det känns direkt att man rider i uppförsbacke. 
 
Rullade sedan till Hippo med Bulan för dressyrträning. Och jäklar vilken skillnad det var idag. Jag vet inte exakt vad jag gjort med plötsligt var gnistan tillbaka. Han drog faktiskt ett litet glädje skutt för någon dag sedan också (inte bra men ett tecken på att han är tillbaka). Framåt bjudningen var helt annat och jag kunde verkligen fokusera på att faktiskt lossa istället för att fokusera framåt. Vi gjorde endå basic för att han skulle få känna sig riktigt duktig. Samtidigt som vi stundvis gjorde det lite extra jobbigt för honom. Vi tränade trav och galopp på volter i olika slag och storlekar. Fokus på att ställa lite utåt, få in framdelen mot mitten och få honom på ytter. Det blir lite jobbigt men han kämpade allt han kunde och stundvis var han riktigt fin och vi fick massa beröm. Så roligt!!



Kom ihåg mig?