2016's tävlingsår

Detta år är inte helt slut ännu men vi kommer inte göra några fler tävlingar detta år. Det glädjer mig att 2016 ändå blev vårt år och jag har summerat, kortfattat hur våra tre tävlingsår sätt ut.
 
2014 gjorde vi 6 hoppklasser. Redan andra tävlingen flög jag in i väggen och fick spöken som satt i lite för länge.
2015 Blev det 2 hoppklasser innan hovarna sa upp sig och sedan fyra dressyr. 
2016 har jag gjort 7(!) hoppklasser innan hovarna började spricka igen och sedan 6 i dressyr. 13 klasser totalt.  Har inte gjort så många sedan ponnytiden som jag avslutade med Mio 2010.
 
Dessutom har vi gjort bra i från oss och jag har klarat vårat mål. Vi har haft roligt och gjort några stabila/godkända rundor i både dressyr och hoppning. hoppnigen har två klasser gått dåligt och resten väldigt bra. I dressyr har vi stadigt legat på godkänt resultat men nu är det dags att våga satsa mer! Men jäklar vad vi har fått träna. Han är ingen lätt häst men jag har sett många ljusglimtar för hur framtiden kommer se ut. Jag ser verkligen fram emot att trimma hårt till nästa år och då hoppas jag att vi kan göra dubbelt så många klasser i hoppning och några fler i dressyr. 
 
Vi får helt enkelt hålla tummarna för bra hovar och i övrigt en frisk häst och ryttare. För 2017 ska bli ännu bättre!
 
Bjuder på min favoritrunda! 



Kom ihåg mig?