Markarbet i måndags.

 
I måndags åkte jag och mamma med Bulan till Hippo. Markarbete stod på schemat och det var då första gången på vääldigt länge. Började med att hoppa lite på större volt innan jag påbörjade övningen "klockan" (övningen ovan). Denna övning provade vi för ett halvår sedan och då visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta. Det var korsgalopp, omtramp och vi teamade inte alls. Här har vi något helt annat efter veckor av dressyrträning. Han är med mig på precis vad jag vill. Jag kan välja att göra större volt eller mindre volt. Superkul!

Red sedan en linje med ett lågt räcke, direkt avbrott till trav, över tre travbommar och sedan nya galopp till ett räcke. Det var lika långt frånn travbommarna till räckena och det blev ca fyra galoppsprång. Så där tränade vi helt enkelt snabba övergångar. Skitkul och svårt. (Det blev för mörkt för att filma) Både jag och Bulan var väldigt lyckliga genom hela passet och detta var precis vad vi behövde! 



Kom ihåg mig?