Skärgårdsloppet

 
Efter Stockholmmarathon har jag nog snittat en löparrunda i veckan tyvärr. Efter en automatiska vila efter loppet och senare en kortvarig förkyldning så kan man säga att motivationen dog. Därför är jag så glad ändå att jag tog mig iväg på detta 7,4km lopp. Får tacka Johanna åter igen. Väl där blev jag lite nervös. Man vill ju alltid göra personbästa men med tanke på hur jag känt mig senaste tiden hade jag svårt att se att det var möjligt. Samtidigt som skiten med Bulan motiverade mig att köra fan ur mig själv. Min sluttid på 35.57 är jag såklart väldigt nöjd med. Det är en förbättring med 59 sekunder sedan förra året. Med tanke på att jag tränade mer snabbhet förra året så känns det väldigt motiverande att tänka " Vad kan jag göra med mer intervaller och annan fartlek". När jag dessutom får läsa mitt namn på VK bland de 10 bästa damerna så gör de mig inte mindre motiverad och taggad. Nu längtar jag efter nästa lopp. Som visserligen är 21km och inte alls ska springas i samma tempo. Men jag har längden i benen. Nu behöver jag back och snabbträning inför kommande kuperade bana i Tavelsjö. Visserligen är de 16 dagar kvar bara så jag hinner inte bygga så mycket.F Fan att lusten skulle dö efter maran. Men vafan, jag mådde bra av semester och NU kör vi igen!



Kom ihåg mig?