Ledig (toppen)onsdag

 
Har verkligen haft en toppendag idag. Ställde klockan redan på 05.30, inte pigg men glad. Kanske lite väl tidigt också men jag är alltid så rädd att behöva stressa! Åkte direkt till stallet och släppte ut alla hästar, mockade boxar, gjorde iordning mat osv. Red först Inger, Majas nya häst. Hon fick ett enkelt pass på banan där jag egentligen bara försökte lära känna henne. Red henne på hackamore idag och det tycker jag personligen är väldigt svårt att rida dressyr på. Men hon kändes väldigt trevlig och väldigt snäll. Rider henne imorgon också och då provar vi med bett. Red sedan Bulan som fick en uteritt i stormen. Väldigt lugnt blev det då han ska gå dressyrträning imorgon. Därefter åkte jag till Hippo och fick hoppa Annas ponny Lacinia igen. En väldigt härlig ungponny. Hon är så himla glad och härlig individ och älskar att hoppa. Idag fick hon träna en serie. Det var inte helt enkelt att hålla koll på alla bommar. Men hon gjorde verkligen sitt bästa och jag gjorde mitt bästa gör att hålla henne i mitten och hänga med när hon hoppar så runt.
 
Åkte sedan hem till mamma och pappa för dusch innan jag åkte till frissan. Det är väl inte så svårt att förstå att jag kommer sova gott inatt! Men först ska jag se klart OS - hoppningen! #Hästärbäst



Kom ihåg mig?