långhelg!

 

I fredags klev jag upp tidigt och följde med Johanna och hennes häst Äpplet, till Vännäs. Johanna hopptävlade en klass så jag tittade och ökade på saknaden av hoppningen! Därefter for vi till stan och åt lunch på ROST. Rullade sedan iväg till Bulan och tog hand om honom, putsade grejer och packade ihop grejer inför lördagens dressyrs start. For sedan hem för en snabb dusch innan jag mötte upp Johanna på stan igen för middag på Båten. Mycket trevlig dag helt enkelt.
 
På lördagen var de dags för dressyrtävling. Bulan kändes väldigt mjuk, kvick och avslappnad. Speciellt med tanke på att det stormade ute. Väl på banan tappade jag koncentrationen och ridnigen. Hästen gjorde vad jag sa men vägarna blev slarviga och mot slutet trodde jag att jag fick tutan för felridning men i själva verket var de startsignal för ekipaget på banan bredvid. Fortsatte rida men gjorde visst ett avbrott (kom knappt ihåg för att jag var så okoncentrerad..) Helt klart min svårighet med dressyren. Att hålla 100% fokus,  rida bra vägar och visa tydliga övergångar. Otroligt nog fick jag ändå 61,167%, precis som förra gången. Nöjd med hästen alltså men inte med mig själv. Efter tävlingen var jag dessvärre tvungen att städa. Som tur var hade Tomas tid att hjälpa till så vi storstäda några timmar innan vi käkade hämtpizza och Ben&Jerrys. 

På söndagen for jag och Bulan ut i skogen. På väg hem skulle jag svänga in, 90 grader, på en stig. Jag påväg till höger och han blir rädd för något och tvär stannar innan han gör en 180 åt andra hållet. Så lämnar han mig på backen. Väldigt oskickligt av mig, speciellt med tanke på att jag ändå fått hyfsad balans. Låg och kippade efter luft en stund innan jag ställde mig upp och hittade Bulan, överlycklig, i fullgalopp på en stooor åker. Han tog tre ärevarv. Trodde han skulle komma när han blev less men han sprang förbi och stack sedan hem. Som tur var så befann sig mamma i stallet så jag ringde henne så hon kunde stoppa honom innan nedförsbacken (det är en smal stig med massa rötter och grejer). Jag sprang samtidigt i panik efter då han lika gärna kunde ha tagit bilvägen hem. Tur nog gjorde han inte de och mamma han stoppa honom. Hovarna höll och han är inte halt. Så det verkar ha slutat lyckligt ändå!
 
Fick sedan skynda mig till stan då jag såklart (dumt nog) skulle vara med på Umeälvsloppet, 17km. Det var få startande och glest emellan så de kändes som att jag sprang en stor del av banan själv. Motivationen dog och benen inbillades vara trötta. Sprang i mål på min sämsta tid någonsin. Men ett bra träningspass blev det. 
 
Självklart avslutade jag med att jobba 16-21 och jag var gaanska trött. Ibland är de otroligt vad man hinner på en helg. Som tur var är jag ledig idag, tisdag. Bulan fick gå ett dressyrpass på Hippo men nu ska jag slappa heela dagen. 



Kom ihåg mig?