markarbete

 
Alltså wow vad Bulan kändes på grym när jag red på Hippo i måndags. Tre lugna dagar gjorde susen och när han dessutom var nyrakad och fick ridas på svala kvällen så fanns en hel del energi. Men knappt några bussprång även om jag kände att de ryckte lite i kroppen på honom. Vi skuttade lite över upphöjda bommar också. Först en på större volt. Sedan red jag en linje med tre "hinder". Mamma hade 17m emellan (tror jag det var) och sedan fick jag göra en volt emellan. Delvis gjorde jag några runda fina volter och några mer åt piruett hållet. Eller ja, såklart var de inga piruetter men jag prövade att få runt honom så snabbt och så mycket på baken om möjligt. Buskul var det!
 
Igår for vi på en längre sväng i skogen så lät jag honom sträcka ut i galoppen och idag skrittade vi ordentligt på banan. Tränade skänkelvikningar, tempoväxlingar och bakdelsvändningar. Rätt tråkigt men ack så nyttigt!



Kom ihåg mig?