Gårdagens händelse.

 
Igår hade jag och Bulan en insident i skogen.. Eller snarare jag! Hade precis kommit in i skogsvägarna och ser att ett träd blåst ner så att det ligger över vägen. Egentligen hade han nog kunnat kliva över men det var grenar som stack upp hit och dit så det kändes enklare att rida runt. Så Bulan fick traska in i skogen och gå slalom runt trädet. Han klev på i rask takt och jag bara åker med. Hinner inte se i tid att han går under under ett träd med väldigt låga grenar. Jag hinner knappt ducka. Han inte ens tänka så känner jag hur grenen tar ett hårt tag i min huva på jackan som drar ett hårt jävla strypgrepp runt min hals. Bulan är ju i sekunden fortfarande påväg framåt så jag tar tag i han så att han stannar. Försöker förgäves få honom att backa men han kastar bara upp huvudet mot himlen (skulle gissa att han hade grenar i baken..) Så jag släpper ena handen och försöker samtidigt dra ner dragkedjan på jackan... Önskar samtidigt att jäckjäveln bara kunde gå sönder och att jag var en idiot som red med huva. Man fick väl trots allt lära sig på ridlekis att man inte får rida med jacka? Släpper handen från jackan då jag i paniken inte lyckas få ner dragkedjan och gör ett sista försök att backa honom. Tror att han tillslut tog ett kliv bakåt och grenen släpper huvan.. Ett tag senare galopperade vi längst de torkade sandvägarna och han frustade på nöjd och glad. Han får en tapperhetsmedalj för att han inte rörde sig. Jag ger mig själv en käftsmäll och rider aldrig ut i huva igen! Pinsamt Elin, Pinsamt! 
 
Ifall det finns någon annan där ute som brukar ha fast huva. Nu har vi lärt oss något av detta.. Iallafall jag!



Kom ihåg mig?