Provridning

Man skulle kunna säga att jag började leta häst redan i somras. Hade en förhoppning om att skaffa en till och sedan sälja Raspen eftersom att vi inte visste hur Raspens framtid skulle se ut. Men som ni vet slutade de inte så. Det tog ett tag att få upp motivationen efter att vi tagit bort Raspen. Viljan till att ha en ny fanns, men inte motivationen till att hitta en. Men efter ett tag komm några gnistror tillbaka och letandet började. 
 
Jag började leta intensivt och gjorde även annonser om att jag letade häst. Tyvärr mest massa orutinerade unghästar dök upp. Men tillslut hittade jag EN som passade in på allt jag letat efter. Så jag och mamma bokade tåg till Uppsala. Så ja, det var därför jag och mamma åkte dit, om ni inte redan förstått de! Sedan kände vi väl att de inte var värt att åka iväg bara för en häst så vi bestämde oss för att prova två andra när vi väl var nere, varav ena stod i Stockholm. Dessa hade vi alltså inte kollat upp så mycket om men de lät bra i annonsen och när ägarna berättade lite kort. 
 
För att göra en längre historia kort så kan man säga att den hästen vi åkte ner för, inte passade mig alls. Trots att allt annat stämde. Men väl på ryggen så klickade vi inte alls. Men de andra två hästarna var superfina och tillslut bestämde vi oss för att åka ner och prova favoriten igen. Alltså han, Batterhorn W. Jag hoppade honom igen och allt kändes fortfarande så himla bra. Han var vad jag letat efter, helt klart! Förövrigt passade jag och mamma på att gå lite på stan när vi väl var i huvudstaden. Så råkade vi gå in i en galleria med bara massa superdyran märkes saker. Och gud vad folk tittade! De var som att det stod i pannan på mig och mamma "Vi låtsas vara rika.." .. Haha, vi bara log! 
 
På tisdagen hade vi funderat klart. Så mamma ringde ägaren och besiktning bokades. Å tänkt.. Nu har han gått igenom besiktningen utan anmärkningar. Mamma pratade med vetrinären, som aldrig sett hästen förr, och sa att de verkade vara en supercool och snäll häst som dessutom var sund och friskt. Det gör mig glad! På torsdag kommer han och då börjar våran resa tillsammans. I'm soooo excited!!

 

Jätte grattis till dig! Kan du inte berätta lite mer om din nya stjärna? :D




Kom ihåg mig?