Söndag och banträning!

Hej igen!
Igår jobbade jag 8-19, dvs hela dagen. Sedan fick jag god middag hemma innan Tomas kom hit. Imorse klev jag sedan upp halv åtta för att åka till Hippo. Idag var det ju nämligen dax för banträning och Sofia var så himla snäll att låna ut Chamonix till mig. Har ju inte hoppat henne sedan tävlingen i Augusti. Men det gick himla bra ändå! Sa ju innan att det enda jag ska tänka på var att hålla om och rida i lite lätt sits. Men idag var hon så himla pigg så jag fick i stället försöka sitta tillbaka! Det kändes lite flaxigt emellanåt. Samtidigt som det var otroligt jäkla kul. Men när jag ser filmen så ser det faktiskt bättre ut. Ser också att på några hinder skulle jag ha mjuknat lite mer innan, specielllt till trean. Men samtidigt är det svårt när jag knappt hoppat henne och inte riktigt vet hur bra hon svarar på mina förhållningar. Men detta är egentligen inte något jag bryr mig om. För med tanke på att jag ridit henne en hoppträning, en tävling i augusti och sedan en träningstävling idag och med tanke på att de iprincip är de enda riktiga hopp pass jag gjort sedan maj, så tycker jag att det var väldigt bra. Hon är ju så himla stabil också med hennes vilja att hoppa, snacka om att hon ger en ett grymt självförtroende på banan. Hur kul som helst!
Förresten så är hon tillsalu.
 
 



Kom ihåg mig?