Söndag

Det blev till att klippa upp före tuppen imorse, yippi! Ridhusen var nämligen bokade klockan nio och jag ville hemskt gärna rida där idag också. Så det var ju bara till att hinna rida innan dem som bokat, skulle komma! Som tur var följde mamma snäll med så idag blev de lite gymnastikhoppning för grabben. I uppvärmningen kändes han seg och trött (precis som jag kanske var!) och när jag började hoppa över en upphöjd bom, så var han som en köttbulle. Osmidigt nånting! Men sen snappade och kom igång. Så vi körde igångmed att hoppade lite annat. Började med fem studs, 3m emellan., Red lite över dem i båda hållen och sedan tog mamma bort  varannan bom så att det var tre hinder med 6m emellan. Alltså ett kort galoppsprång mellan båda för att han skulle få jobba och samla ihop sig ordentligt. Han jobbade på riktigt bra och var nog rätt trött efteråt. Precis som jag ville! 
 



Kom ihåg mig?