hoppträningen igår

Igår gjorde vi en rätt klurig bana med både trav och galopphinder. Så väldigt mycket lydnad. Vi hoppade fram på kombinationen först med trav in. Så travbom före räcke sedan två galoppsprång till oxer. Därefter körde vi hela banan på låg höjd ( vilket var jäkligt svårt ändå) och sedan kortades banan lite och blev lite högre. Raspen kändes otroligt mjuk tackvare de ordentliga passet i söndags! Tänker visa på film på övningarna för jag är ändå så dålig på att förklara.
 
Så här värmde vi alltså upp... 
 
sedan köde vi den första banan som var lite längre. Som ni ser har jag lite svårt att få med honom över bommarna och sedan blev rätt seg i galoppen. 
 
Sen körde vi lite högre och ändrade banan lite.. Då var han genast lite piggare och jag fick aldrig ihop honom och därav stopp på oxern.
 
Så vi tog om från räcket och då bestämde jag mig betydligt bättre och se så bra det gick!



Kom ihåg mig?