Drömmen inatt

Tomas ringde mig efter att han hade ätit. Han skulle komma över med en film som vi skulle se. Men klockan blev mitt i natten och helt plötsligt sitter jag i en gammal Volvo. Jag sitter i framsätet och en man i 30 års ålder kör bilen. Han säger ingenting. Han kör efter en lång grusväg i skogen, när han plötsligt stannar. Han kommer dra in mig i skogen, döda mig, våldta mig, lämna mig, var tankarna som snurrade. Men sedan börjar något super konstigt.

-

Det kommer en kvinna och jag försöker säga till henne att jag inte är där jag ska. Hon måste rädda mig från mannen. Helt plötsligt kommer någon bakifrån henne och hugger med en yxa. Jag springer för livet. Det är då jag inser något sjukt. Jag försöker fortfarande få tag på Tomas. Jag springer för mitt eget liv. Så fort jag ser någon annan människa och ber om hjälp så blir den/de människorna dödade, inte jag. Jag fortsätter springa medan telefonen inte ens försöker ringa Tomas. Jag klickar hans nummer flera gånger men de börjar inte ens ringa. Just hans nummer går inte att slå. Det känns som att jag springer genom stationer där jag tror att jag hittar någon som kan hjälpa mig. Men alla dessa blir dödade istället för mig. Tillslut känner jag igen mig, jag vet var jag är. Allt är mörkare och vissa hus passar inte in men jag vet fortfarande att det är Obbola. Så jag springer in i huset där Tomas bor. Springer upp mot hans rum, snubblar på vägen upp men är snabbt på benen igen. Ser att någon ligger undertäcket så jag sliter upp det. Där ligger han. Eller är det verkligen han? Det enda som stämde var utseendet.

-

Jag ville så gärna tro var Tomas, men det var det inte. Det var i samma ögonblick jag också förstod att det egentligen var mannen som jagade mig, fast i Tomas kropp. Jag sprang in i ett annat rum, låste dörren efter mig, försökte återigen ringa Tomas. Nu går det helt plötsligt att ringa. Samtidigt ringer det i en telefon bakom mig. Jag vänder mig om mot rummet.  Där låg någon med magen på golvet. Jag ville inte tro att det var sant. Där var han. Med sin telefon i handen. Men med själen på en annan plats. Han var död..

 




Kom ihåg mig?