inbrottstjuv eller någon som gått fel?

Det här skriver jag endast som en tankeställare till alla. Det behöver inte vara som jag tror men nu berättar jag. Jag och min bror Samuel stod och gjorde Lunch tidigare idag då en man kring 55 års åldern kliver in genom dörren. Samuel kollar och jag hör ju att dom pratar lite (väldigt lite) och köket är ju precis bredvid. Men jag hör något i stil med att mannen kommit fel sedan hör jag att dörren öppnas och han går ut. Samuel kommer tillbaka till köket men då öppnas dörren igen. Så då går jag dit. Jag Hejar på honom och utan att be om ursäkt säger han att han ska till någon annan, han säger ett efternamn. Jag frågar då honom om han inte vet vad det är för nummer på huset dit han ska men då säger han och visar med blicken att "Det är det där huset". Sedan går han igen?

Tankarna flyger så här: Man brukar väl säga "oj ursäkta jag måste ha kommit fel"?. Sedan lät det som han visste vilket hus han egentligen skulle? Varför kom han in igen efter att ha sagt till Samuel att han kommit fel? Tänk om han går runt och kollar vilka barn som är ensamma hemma under lovet? Han kanske tänkte att det skulle ligga någon börs i hallen? Någon som glömt att låsa? Eller så gick han bara fel... Jag vet inte, men obehagligt var det.

Från och med nu känner jag att man alltid ska behöva ha dörren låst. Det var det jag skulle komma till också. Snabbt kan någon okänd gå in genom dörren ta någon och springa ut igen. Det räcker med att man är på en annan våning i huset. Det värsta är ju om man står i duschen.. fyfan!



Kom ihåg mig?