Dagens uteritt!

 
 
Okej, idag gav jag mig fan på att han skulle få jobba hårt! En sak som jag ändrade med utrustningen var att jag flyttade ner martingalen ett hack, nån centimeter alltså. Bara för att han inte ska kunna kasta upp huvudet allt för högt. Grejen är väl att jag gärna vill att han enkelt ska få rulla på i skogen. Allt för att han ska ha sin egna framåtbjudning och bara avslappnad jobba i bra och enkel form. Ni vet nog vad jag menar. Dett funkar ju i skritt och trav men så fort jag "trycker" på galoppknappen så säger han ju hejdå och ba "vad menar du, jag får väl göra vad jag vill, håll ba i dig matte". I stället så började jag redan i skritten att jobba skänkelvikningar, öppna, sluta, ställa och böja. Sedan likadant i traven. Öka minska. Sedan fattade jag galopp och försökte göra likadant. Frånbörjan började han studsa och var lite "gunghäst" Men jag fortsatte. Drog han ett stor bocksprång skrittade jag en stund och "började om" sedan gjorde vi om och gjorde rätt. Tillslut galopperade vi både bort och hem i en ganska bra galopp. Sen gäller de att veeerkligen spänna bålen (säger ba beach2016 jag är fan redo!) och vara mjuk men besämd. Det bästa av allt var att när jag sedan travade av hemåt så gick han HELT avslappnat. Vilket han nästan aldrig gör då han alltid ska vara så nyfiken på allt. Så något bra gjorde jag ju! Jag får helt enkelt tänka dressyr vid uteritterna nu när han har sånna vårkänslor! Längtar tills jag får detta i galoppen. Men hårt arbete lönar sig och vi kommer att komma dit tillslut. 



Kom ihåg mig?