Träning för Erik Berggren!

Träningspassen för Erik var som vanligt extremt nyttiga. Det var perfekta övningar för oss då jag, speciellt i helgen, har svårt att få ihop honom nu när han har en del extra energi. Första dagen hade jag en tveksam framridning då de blev lite hattigt med många pigga hästar. Så jag fick inte alls till de korta, kvicka stegen. Istället blev han lite stor. Men vi jobbade en del studs och hinder på volt och han kom ihop mer och mer. Till andra dagen försökte jag trycka på lite i framridningen för att sedan försöka komma till ridning. Men de tog typ en timme innan jag lyckades komma till ridning.. hehe! Han sprang helt enkelt bara iväg för mig och jag blev alldelens för spänd vilket såklart resulterade i att han spände tillbaka. Nu blir de att träna mycket hinder på böjt spår, kort anridning från vägg, tempoväxlingar osv. Allt för att hitta tillbaka till en kvick galopp och en lydigare häst. 
 
Efter att dessutom suttit på Clinic för självaste Rolf-Göran Bengtsson i 6 timmar idag så känner jag mig såklart extremt inspirerad och motiverad. Jag vill tro att 2016 blir vårat år. Det betyder inte att de blir smärtfritt. Men jag tror på massa träningstillfällen och fler än 2 hopptävlingar. Jag tror på ännu mer utveckligt och ett roligt år. Jag ska inte stricka under stolen med att jag känner ett obehag och trötthet på att ständigt undra om allt är bra. Skorna sitter osv. Men jag måste försöka släppa det!
 
Bjuder på de klipp mamma filmade. Även de som såg mindre bra ut. Så får ni se övningarna och våra svagheter.
 

Ni är så himla duktiga! 2016 blir ert år på alla plan, det tror jag verkligen! :D

Svar: Åhh tack Sanna! :D
Elin Magnusson




Kom ihåg mig?