Fredag


 
Måste berätta en annan sak angående min födelsedag. Mamma överraskade mig på jobbet också! Skulle precis börja jobba efter morgonfikat och då kommer hon med blommor och typ Ben & Jerrys kakor! Blev sååå glad och överraskad! Fiiiiiinaste mammsen! 
 
Igår var vi in till PeKa igen. Mamma hade möte och våran bil är ur fuktion så pappa agerade som hjälp. Vilket var oerhört tacksamt! Han trivs ju inte direkt i stall, hehe! Men Bulan behöver sina tre pass på ridbanan, speciellt på vintern! Så jag är väldigt glad att han ställde upp på det. 
 
Idag däremot har jag ju haft en sån där riktigt energigivande dag! Klev upp halv nio, åt frukost, packade med mig lunch och for till stallet. Ridturen blev iof inte som tänkt. Han bara trava en bit då de stog en traktor och avverkade träd så jag kom ju inte förbi där.. Så de blev endast pyttelite galopp, vilket är hopplöst på min busmaskin. Ibland tar de lite för många fattningar innan han gör de bra. Han får faktiskt inte göra en galoppbockfattning. Efter ridturen mockade jag stallet, hagen, fyllde vatten osv. Sen satte jag mig på vattendunken i hagen, lutad mot vindskyddet och solade. Alltså de var såå skönt. Råkade dock slumra till men som tur var så väckte Bulan mig med en blötpuss, hihi! Forsatte sedan att smörja lite och rensa lite innan jag for hem igen. Då väntade såklart en löptur i de fina vädret. Man vill helt enkelt inte gå in! Nu däremot blir de snart hämtpizza och en film. Sååå gött!



Kom ihåg mig?