Ibland blir de lite för spännande!

 
Igår hade jag och mamma bestämt dejt i stallet för att fota lite. Men alltså jag hinner bara tänka att han ska få en lugnare vecka så börjar bushumöret komma. Vi gjorde iordning allt och gick upp på en åker. Jag hade såklart funderat på vad han skulle säga när jag hoppade upp barbacka. Med tanke på att han inte gillar då de bli oblalans osv på ryggen så tog vi de försiktigt. Jag ställde mig på en pall, la mig lite över och sedan hoppade jag upp försiktigt. Mamma höll i. Hinner knappt landa så blir hans tanke att fly. mamma panik håller, jag sitter utan hjälm och Bulan tror han ska dö. Men mamma håller tillräckligt hårt för att han inte ska hinna så långt. Tur för mig men värre för mamma som sträckte knät på något jättedumt sett.., SUCK! Vi hann ta några bilder innan alla insekter blev för jobbiga. Mamma hade ont, bulan ville inte stå still och solen började gå ner. Dessutom började kameran krångla så de blev inte så många bilder.. 
 
Därefter sadlade vi, jag bytte om till ridkläder och sedan skulle jag bara rida ett lugnt pass på åkern. Jojävlar sa Bulan som stått och samlat energi. Små bockade, studsade och pep. En gång gjorde han ett ordentligt bocksprång och jag hann nog tro att jag skulle åka av men inte denna gång.. Bushäst! Tillslut skärpte han sig och då var han ju väldigt fin!
 
Ovan ser ni de enda bilderna efter lite väl mycket strul! 



Kom ihåg mig?