Godkända i LB:2!!

 
Idag åkte jag och mamma med Bulan till Sikeå för en lokaltävling. Väl på plats var allt lite spännande, såklart! Jag var ute precis lagom i tid och fick gott om tid för framridning och tur var väl de för emellanåt var han väldigt fin men rätt spänd. Men mot slutet skärpte han sig rätt bra och var mjukare. Väl ute på banan blev jag lite nervös. Det var en stor och en mindre vattenpöl på varsin kortsida och igår bråkade vi för att han inte ville gå ner i en i skogen.. Han är så ibland, hehe! Men jag bestämde mig för att bara trycka på och låtsas som inget. Det började väldigt bra men efter skritten på lång tygen, eller ja de hade väl börjat innan men de var då han upptäckte hästarna på bortre kortsidan som körde rodeo precis utan för banan, helt hysteriska i mellanåt!  Det syns knappt i motljuset p kameran. Man ser bara den vita men inte den svarta mer galna av dem. Jag försökte att aldrig kolla dit, kortade tyglarna lite för tidigt och sedan blev han helt tickande. Fick skippa ökningar för att försöka hålla honom så slappnad som möjligt. Men delvis gick de bra och delvis gjorde han några små skutt. Jätte typiskt! Mamma pratade lite med domaren sedan om hur man skulle ha gjort. Jag är glad att jag fortsatte för jag är bara där för träning och inte tävling och de är bra för honom. Men hade jag velat hade jag kunnat stanna och be dem rätta till. För till ryttaren efter mig så tog dom in de två hästarna. Vilket man egentligen inte får. Men de är inget jag bryr mig om!
 
Men jag fick mig en smärre chock när jag läste protokollet. Dommaren kunde förbi se delar av de han gjorde och vi fick 62,5%. Ett stort hopp för personbästa och det är jag ju verkligen riktigt nöjd med!  Ser och på filmen att han inte alls ser lika spänd ut som jag upplevde honom emellanåt i slutet. Vilket jag är mycket stolt över!
 
 

Snyggt Elin!! Såg superfint ut! :)

Superfin runda!! Grattis ! :)




Kom ihåg mig?