Onsdag

 
Igår stod det som sagt dressyr på Bulans schema. Jag promenerade med honom i ridhuset i ca 15 minuter innan Ida hoppade upp och red. Bulan såg väldigt lycklig ut och gjorde verkligen sitt bästa. Precis som alltid egentligen. Han vill verkligen vara till lags hela tiden så det gäller att ta vara på det och alltid vara positiv. Börjar man däremot fippla för mycket så blir han bara osäker. Men det är det som är roligt med honom, man får verkligen bekräftat när man rider honom rätt. 
 
Efter ca 20 minuter av Idas ridning så fick jag hoppa upp i ca 20 minuter. Måst erkänna att jag var lite för ofokuserad själv. Vet inte varför. Bulan var kändes iallafall superfin och Ida gav riktigt bra hjälp från backen. Det vi tränar mycket nu är bara basic saker.  Bra form, bra rytm på storvolt/rakt spår. Jag tränar på sits och att inverka rätt vid rätt tillfälle. Förjävla svårt men galet roligt! 
 
Kom hem vid tolv inatt och klev sedan upp sex imorse. Säger bara en sak, fyfan!! Inte nog med att jag var jättetrött. Hade huvudvärk från hell också. Men med lite frukost och frisk luft, ja och en alvedon också tyvärr, så var jag någorlunda på banan. Bulan fick komma ut på en 30 minuters lugn runda i skogen. Nu däremot väntar jobb för mig 12-19. Kommer definitivt tacka mig själv sedan för att jag åkte till stallet imorse. Älskar att vara i stallet men kvällarna har jag helst lediga. 



Kom ihåg mig?