Helgen

 
Åhh, har haft en sån himla bra helg!

I fredagskväll och lördagmorgon var det äntligen dags att träna för Erik igen. Jag var faktiskt riktigt nervös då vi bara hunnit småskutta lite, tre gånger sedan vilan. Dessutom har det inte gått så bra heller. Sist red jag ju för Rebecca och då fick han ju för sig att han var tittig. Hade lite tur att jag hamnade i en grupp men mestadels unghästar på lördagen. Så jag bestämde mig för att inte hoppa några tittiga hinder bara för att göra de så enkelt som möjligt. Vi tränade linje, serie och några bågar. Han kändes toppen fin och bjöd verkligen på hinderna. Lyckan och framförallt känslan var verkligen tillbaka.
 
Dag två var som de brukar. Jag tror att det automatisk ska gå likabra som dagen innan. På schemat stod en riktigt rolig bana och vi delade upp den i tre som uppvärmning. Varje gång gjorde jag ett stopp på första och sedan började jag om och red skitbra. På tredje stoppet fick jag helt bestämma att till hela banan tänka att alla stopp var gjorda. "Tänk att du har fått ditt stopp, rid ordentligt direkt".. Sagt och gjort. Red sedan hela banan felfritt. Över titthinder, kombination och långa halvsvåra svängar. Jag är sååå nöjd!!
 
Som avslut på lördagen så bjöd pappa på riktigt god mat och sedan såg vi filmen "the theory of everything". Helt klart otroligt sevärd även om man halvgråter genom hela filmen. Så fin!



Kom ihåg mig?